Benbrott och slitage

Vi har haft några sköna dagar på kusten med bad, trolltillverkning, krabbfiske, 81årskalas, båtåk, lek med tremänningarna i timmar, kvällsmys och joggingturer...

    

Nu är det vardag igen.
Men det dröjer ju alltid några dagar (veckor) innan allt stabiliserar sig efter sommaren. Just nu är det mest kaos. Själv känner jag mig hyfsat stabil men sliten.
Saker som är bäst slitna:
Jeans
Påslakan
Trägolv
slit dem med hälsan...

Saker som är bäst oslitna:
CD-skivor
kopieringsmaskiner o andra teknikprylar
plåster o andra hygienartiklar

Skurhinken står framme med kallt vatten i och inte är det någe renare för det!
Tvättmaskinen har pajat! Lagom när man kommer hem med två veckors tvätt!
Jag har börjat jobba! Max tre timmar på raken eftersom jag ammar!
Algot har brutit benet! Gips i fyra veckor efter att ha studsat studsmatta!

Algots sjukhistoria exklusive förkylningar och feber:
9 veckor  vattkoppor
10 mån    brutet ben (hö) gips o återbesök
11 mån    perkulatorkaffe i halva ansiktet, plastikavdelningen i fyra omgångar
2 år         bältros
2½ år      brutet ben (vä) gips och regelbundna återbesök pga risk för hjulbenthet

William har somnat inne hos barnen. Jag ska gå och väcka honom.
Vi bör i kväll:
städa tvättstugan och kolla priser på ny tvättmaskin
täcka golvet nere (som är nyoljat, jippie!!!) så att det förblir fint
vika massor av tvätt
elda för varmvatten
byta ut det kalla vattnet i skurhinken mot varmt och moppa klart golven (dammsuga får bli i morgon)

Vi har varit på bibblan med barnen i dag och lånat 15 böcker. Det var roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0