Att det ska vara så himla svårt...

... att träffa andra människor. Lära känna varandra. Skapa nya kontakter.
fifi är här sedan en vecka tillbaks. Hon vill träffa ungdomar och prata engelska. Hur gör man. Helt plötsligt märker jag att jag inte känner så många 20-åringar längre.
Vi har gått på fik...  resultat noll
vi har varit på biblan... sommarstängt
Vi har varit på turistbyrån... resultat noll
Vi har varit på tennisklubben (hon spelar tennis)... resultat: en man tog mitt telefonnummer
Vi har ringt kusinerna... resultat alla är på semester
Vi har varit på högmässa... inte ens kyrkkaffe
Vi har letat efter sommarkurser i närheten... resultat det finns en i siggebohyttan i akvarell 4-5 augusti.
Hur träffar man nya människor här omkring?


Och finns det någon som vet hur vi kan få tag på ett rum till henne i Stockholm 30 juli och åtminstone 2 veckor frammåt så att hon kan ta intensivkurser där i franska och engelska?
Myra vill inte sova i kväll. William går och bär på henne, jag bloggar och Fifi viker tvätt!

   

Myra, qui maintenant parle francais parfaitement!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0