Allt som kommer upp i huvudet på kanelbullens dag!

Kanelbullens dag
Jag ska hem och äta kanelbullar som jag och barnen bakade igår

Tage har haft dans efter dagis!
Karl och Daniel var bjudna. De fick mackor som stjärnor, bananer med strössel och chips o popcorn i strutar. Lila och röda stjärnor från Ikea i taket. De dansade till madicken och andra bra låtar i kjolar och klänning och sedan gick de ut och snickrade på Tages bur.


Våra barn sover i samma säng.
Vi har två sängar i familjen. En till de stora barnen och en till mig William och Myra. Det är så mycket i vår uppfostran av barn som ska göra dem SJÄLVSTÄNDIGA. Är det målet? Målet kanske snarare borde vara att kunna känna tillit, det är väl viktigare?


Detta verkar bli vårt Tv-fria år.
Vi har sett följande program på tv sedan Myra kom (februari 2007):
Melodifestivalen 2007 (samtidigt som vi vek tvätt).
Filmen Tzatsiki, morsan och polisen. Tillsammans med Ture och Tage härom dagen.
Upp till 20 sek av andra program när man håller på och sätter på en film åt barnen.
Vad gör det med oss? Blir vi utanför i alla tv diskussioner eller är det bara skönt?
Just nu känner jag för att bara slötitta på Tv hela kvällarna, äta chokladpudding och se filmer och dega ner!
Det är höst.
William har tätskiktat i badrummet nere för sista gången. Snart är renoveringskaoset slut. Håll ut!


Algot o Tage har en maskfamilj i en kruka på köksbänken.
De fick inte bo på köksgolvet på en kartong för william. Tage har bakat chokladbollar till dem. De har bott där i tre dagar nu.

Bytardagarna i helgen
Sju filmer
Tre dataspel
Tio böcker
Femton barntröjor
En tröja till mig
En slalomhjälm
Slalompjäxor och carvingskidor till ture
En snowcart
Nya skridskor till ture
Tio barnbyxor
Två par vantar
en mössa
En väska
Leksaker
En basketkorg
Två i princip nya jättefina jackor till Ture
Två jackor till åt Ture
Täckbyxor
en discolampa
Tre par skor
Några bodys och dressar till Myra
en pokemontröja
summa:1500kr


Vi har beställt ett kakel till köket i dag och varit på Myrorna. Kaklet blir grönt och på myrorna hittade vi lite kläder OBS VUXENKLÄDER!!! och en vedlår och en bänk till lekstugan.


Rytmik III
Är en fantastisk kurs som jag går. Global ekonomi är en annan kurs som jag Avslutar NU. Jag hinner inte. Men jag tycker att det är intressant och jag lånar gärna ut boken JAK - Om räntefri ekonomi till de som vill ha ett bra lån eller sparande. Men man kan inte göra allt. Då blir man tokig. Jag ger upp den, tråkigt och befriande!



Annika Lantz och Filosofiska rummet
är det inte så stor skillnad på (program i P1). Skillnaden är att Annika Lantz har självdistans.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilka sköna bytardagsfynd!Att vara äldst i syskonskaran har sina fördelar då det är bytardagstider =)
Heja er! Mer TV-fria år och färre sängar till folket, tror jag!

2007-10-05 @ 10:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0