Klippning


Det är två decimeter lätt snö och två grader kallt ute. Sen kväll. Alldeles tyst. Fullmåne. Ensam. Jag har varit ute och eldat. Det var iskallt i pannan och inne och vattnet var kallt. Kaninerna har fått råg och broccoli och vatten och en bunt hö. Klockan är rätt sent. Mamma har varit barnvakt på förmiddagen så jag fick jobba lite. Sedan fick Tage och Algot och Myra gå till frisören och man känner knappt igen dem. De är fina men jag har ännu inte riktigt vant mig vid att ha två korthåriga pojkar. Myras klippning gick på två minuter men hon tyckte det var märkvärdigt själv.
William har varit hemma på middag.
Sen var det Born skolas julfest. Jag känner mig inte hemma där.
Barnen sover gott. I går och nätterna innan har jag röjt uppe för att koma ner till golvet när man går. I dag orkar jag inte. Jag ska gå och duscha snart. Lägga fram lite lussekläder för Ture sa att kan hända blir det överaskning i morgon bitti. ;)
Fortfarande vacum.
Kanske ska vi göra något julgodis i morgon. Åka pulka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0