Vi är lite slitna

Några finns där för oss
Några enstaka

Andra säger
Att det säkert är jättejobbigt
och att de tänker på oss

eller ser på mig och barnen med en min
när vi kommer fem minuter för sent
eller när vi inte har planerat dagen i morgon
och verkar trötta och skrikiga

En kvällsmat
Några timmars barnvakt
Det håller oss lite mera flytande

Goda tankar finns det
Men just nu
Vad hjälper väl tankar

Nu efter ett år av slitigt kvällsarbete, sjukhusvak och sorg
William håller knappt ihop de få timmar han är hemma
Jag håller ihop tills barnen har somnat
nästan
Sedan sitter vi tysta i varsin ände av telefonen
och så samma sak på morgonen igen

Och så de vanliga frågorna
Hur är det?
Vad ska man svara?

Jo tack, Vi väntar på döden.
William vakar och jag är inne på sjätte veckan ensam med fyra barn.
Annars är det väl rätt bra.
(För det är det ju)

I morgon ska jag (troligtvis) jobba
Det sliter att vara borta från barnen och luciauppvisningen
och det är avslappnande att komma till jobbet en stund

Algot frågade i går
När dör tomten?

Här kommer lite bilder på mitt och barnens kaotiska lussande i dag ;)
Snart är det nog läge att överaska barnen med farmors fantastiska julpaket (ja, jag har tjuvkikat lite...)
Sova.
Godnatt






Kommentarer
Postat av: Inger

Roligt med lite lussebilder.

2008-12-15 @ 05:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0