Dela lika!

Om jag skulle ge ett råd till de som ska bli föräldrar så är det dela lika på föräldraledigheten. Låt inga svepskäl om ekonomi komma emellan. Det går att amma länge ändå. Det är SÅ VIKTIGT för jämställdheten och relationen och... allt!

Jag har sorterat ut bebiskläder idag. Fem kassar och två kartonger har jag till min kusin som ska ha barn i sommar. Dessutom hoppgunga, babygym, barnstolar... ja ni vet allt. Jag har sparat en kartong där jag delat upp en påse till varje barn. Det är de där små små kläderna som är svårast att göra sig av med... de är förknippade med så mycket känslor!

Har du sett Ice Age två? Det har vi och våra barn. Säkert tio gånger. Jag och William tycker väl också att den är lite kul, sen ska jag inte sticka under stolen med att det är väl kanske mest för att slippa plocka och bara få slappa lite som vi tittar. Och att få mysa med barnen. (Vi firar ett års icke titta på tv jubileum här i dagarna. Vi renoverar och städar och sorterar och röjer till 0100 varje natt i stället!!!). Jo, till poängen (för er som sett Ice Age två) I dag gick Algot och log i mjugg när han och jag var ute och letade efter en bågfil. Jag frågade vad han tänkte på och då sjöng han för mig; Små mannuttar, små manuttar, finns snart inte mer...
Manuttar och nussebullar... man vill inte rätta dem...


Myra har lärt sig att klättra upp för trappen idag!!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

TVfritt är bra för familjen & själen tror jag!

2008-02-03 @ 01:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0