Flyget har vält

När jag cyklade hem från bussen idag blev jag omkörd av en ambulans med blåljus, inte så vanligt på vår lilla väg. Visst får man mycket tankar i huvudet på de tjugo minuter det tar att komma hem. Anders hade vurpat med flygplanet och det hade tippat och sjunkit och flöt på flottörerna. Jag cyklade ner till stranden och träffade Anders, Räddningsbåt, polis, ambulans, tidningen och ett gäng grannar... De klarade sig oskadda. Pappa har bogserat ut planet till mitten av sjön och sedan får vi se. Det är inte bara att plocka upp. Redan efter knappt två timmar låg nyheten ute på tvärsnytt och nerikes allehanda.

www.na.se

Nu är jag TRÖTT!!!
Ovanligt trött för att ara en vanlig tisdag.

Kom hem sex.
Har dansat lite med kusinerna.

Lagt Myra igen.
Varit seg.

Jag längtar tills denna vecka och mitt och W's jobbpussel är slut för nu.
Längtar tills alla torsdagens möten är över.
Till att slippa dra upp ungarna tidigt på mornarna.
Sommarlov
Semester...

I morgon är det första skolavslutningen för Ture.
det känns lite häftigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0