Skenet bedrar

En fredag på jobbet utan en massa besök. Jag har hunnit med en del pappersarbete. Konterat, redovisat, läst ekonomilistor, gjort verksamhetslistor. Skönt.

När Anders bror med familj från Luleå kom på besök för en kaffe kl 19 var barnen uppe framför en film, hallen upprensad, brasa och ljus tända och golvet om än inte skurat så åtminstone sopat. För ett kort ögonblick gav vi nog sken av att vara en rätt så välorganiserad och lugn familj med hyfsad ordning. Ack vad skenet kan bedra. Det blev en kort visit. Anders är återigen hämtad av ambulansen och är nu på lasarettet med ganska mycket feber. William är också där.

Barnen sover. I morgon ska jag ta dem till lek- och buslandet. (Om jag hade valt hade vi åkt till bokmässan som hade massor av spännande aktiviteter för barn) Tage och Frida sålde fika på vår loppis i somras och tjänade pengar som de nu ska roa sig för.

I går och i dag har jag tänkt fritt. En härlig och jobbig känsla. Hormonerna och känslorna och rusar upp och ner (nej vi ska inte ha fler barn! ;)) och jag har hittat gamla glömda tankar från en annan värld utan barn och fasta ramar och visionerat nytt och tänkt framtid. Omvälvande. Sedan är man ändå här och nu. Men långsamt utan att man märker det förändras man av sådana dagar. Och även av alla de andra dagarna. Dagar då höjden av frihet i praktiken är en kycklingsallad i stället för pasta och köttfärssås. Kanske två glas vin. Strunta i att vika tvätten och diska upp och i stället orka förnimma en vardaglig sensualism och somna i varsin soffa framför en brasa utan vakna barn.

Det är otroligt att sex kan leda till något så osexigt som en 1½-åring!

Jag är så Avundsjuk på alla vänner som åker till Afrika nu i november, december!

Godnatt! nu ska jag vika tvätten. Disken är i princip klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0