Saknad och mys och tid att blogga

Ture startade dagen vid morgon-tv. Jag i sängen. Klockan åtta ofr jag upp som ett jihu och så åt vi en snabb lördagsfrukost med varm choklad och vispgrädde. Halv tio var vi på Borns arbetsdag. Vi krattade löv till klockan två.Ture åkte med Gustav hem en stund och jag eldade, bytte spån hos kaninerna, slängde lite vissna blommor och gammalt skräp. Klippte lite gräs i regnet sen åkte jag och hämtade Ture och Hannes. Vi satt och lyssnade på reagge på vägen hem. Hemma hittade vi nybakta kanelbullar som Elin lämnat på dörren och när vi kom en en hel låda med bröd, korvbröd och wienerbröd och äppelkammar från Mikaela. Vi gjorde äggnudlar med lök, annanas och skinka till kvällsmat. Ture åt en och en halv timme, en halv portion. Jag har tagit en lång dusch medan Ture plockade i diskmaskinen och diskade lite. Nu har Ture duschat och jag röjt mysplatsen och tänt en brasa. Nu ska vi plocka fram Othello, Sunes sportsommar (cd), en bra bok och massa wienerbröd och naturgodis och mysa tills vi somnar bägge två.

I går sa Ture när vi kom hem på eftermiddagen att det är ju skönt när småsyskonen är borta men det är ju lite tråkigt också. Ja visst sa jag. Sen gick det en stund och så sa han; fast mest är det nog tråkigt. Jag saknar dom rätt mycket.

Kommentarer
Postat av: Inger

Det ser mysigt ut med brasan och bullfatet. Tack för bullarna du bakade och skickade med upp till Luleå . Det var verkligt goda kanelbullar.

2008-10-08 @ 08:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0