Tip Top

Jag såg en man som bad mot mecka i rondellen utanför jobbet. En annan man åt en tiptop utanför sin bil i regnet och tittade på. Det var en fin bild. Jag har jobbat på i dag. Haft mer inspirerande tankar på jobbet än på länge, alla att göralistor i oordning + postat otal brev till dansdeltagare. Franska på morgonen. hittat på en sång. Tänkt på framtiden.

Den 25:e september kl 14.30 kommer Tommy Svensson till Örebro och hjalmar Bergmansalen, peppa  folk att komma och höra honom.

Min väckarklocka är halvpaj, ringer bara ibland. Williams telefon är tvättad i maskin och mammas bil är på lagning sen en vecka tillbaks. Några mornar har jag först lämnat Ture vid bussen, sedan tre busungar på dagis och sedan mama i gyttorp, sedan jobbet kl 10.

Jag har målat lister i kväll i Tures rum. Nu är det verkligen NÄSTAN klart. I morgon är det bara att smälla upp sista listen med tre spikar och sedan sopa ur allt damm! I morgon kommer Jenny C och Filippa och hälsar på och vi ska äta lunch hos farfar. Jag har aldrig haft mina mor och far-föräldrar SÅ nära som mina barn har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0