Lionkiller

Idag har jag flyttat runt på krukorna, planterat om melonplantorna och burit sand från ett ställe till ett annat på gården. Det är min absoluta favoritsysselsättning. Skyffla sand. Man blir varm och svettig och får blåsor i händerna. Man känner verkligen att man jobbat. Det bästa är att sanden finns kvar så att man kan bära den till ytterligare ett nytt ställe nästa dag om man inte blev riktigt nöjd!  Knappt varit utanför huset. Kakelläggarna rev upp golvet i badrummet och istället för ”chape” under kakelplattorna var det ett lager med… sand. De tidigare kakelläggarna hade även haft sönder duschavloppet på ett ställe och tätat det med en pappersbit. Vilka nissar! Men de nya kakelläggarna är det tåga i. Den ena åkte i väg och köpte cement medan (hör och häpna) den andra började riva ur kaklet. Maken till effektivitet har jag inte sett på länge!

William och Marie har varit och köpt drickor till baren i dag. Målarna som ska skriva och måla på skylten vid vägen och på huset har varit här med förslag. Det är vansinnigt spännande nu. Snart öppnar vi! (Läs snart Afrikansk tideräkning) Tips på drinkar, tilltugg och enkla rätter emottages tacksamt så det blir lite mer kommentarer här på bloggen… Jag kan redan nu avslöja att en lionkiller kommer kosta 400 cfa (6kr).

Bilder


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jasså, Så ni ska marknadsföra er=) Jag hoppas ni vida överträffar utbudet på gamla baren brevid er (Palmbrännvin och Pils) Hur går pizzabagandet då?

2010-12-01 @ 23:00:40
Postat av: jenny

Tycker nog att sodabi och Pils inte är så tokigt. Men lite större utbud blir det nog. I morgon blir det pizzabak igen. Pizzorna blir lite bättre för varje gång. Man kan ju inte vara proffs från början...

2010-12-02 @ 11:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0