Finska pinnar

vi har gjort pizza. I vanliga ugnen. Pizzaugnen är inte riktigt klar men pappa åker ju inte hem förrän i morgon kväll så det är ju gott om tid. Den kommer bli jättefin. Jag har lärt Marie baka svenska kakor. Finska pinnar. Jag och Sanna slog vad om kakor. jag trodde att hela högen med betongskräp skulle försvinna från vår tomt idag. det trodde inte Sanna. Jag har trott det varje dag i fem veckor nu säger Sanna. Hon vill slå vad om att den inte försvinner förrän efter nyår i stället så att jag slipper baka varje dag. Hoppet är det sista man förlorar. Ja det här med försäkringskassan och barnbidraget...
Vi är skrivna i Sverige, skatteskyldiga i Sverige, våra barn läser fortfarande i Svensk skola. Jag pluggar vid svenskt universitet (CSN-berättigad utbildning), betalar A-kassa i Sverige, pratar svenska, läser svenska romaner och är i Togo och odlar blåklint, äter köttbullar med lingonsylt och finska pinnar! Varför får vi inte svenskt barnbidrag? Jag bara undrar.

Alternativ:
Låtsas som vi är i Sverige (Är ni med och låtsas som vi är hemma när FK ringer och kollar med er).
Plugga heltid retroaktivt och nästa termin.
Åka hem ett par veckor i februari så att vi inte är borta mer än 6 månader i taget.
Bråka med försäkringskassan och länsrätten.
Låtsas som det regnar.
fler förslag?

I morgon är en ny dag då betongskräpet kan försvinna.

Kommentarer
Postat av: kerstin eknor

Hej jag kan säga att ni finns i närheten om nån ringer.Måste ni åka hem allihop i februari för att det ska gälla. Räcker det inte med att jag åker hem i januari.Det viktigaste måste väl vara att nån åker hem, Kraaaam

2010-11-13 @ 15:23:03
Postat av: Pernilla

Det är helmysko att ni inte får barnbidrag, det får ju tom vi som är totalt utvandrade, inte skattar o inte ens äter svenska köttbullar! På dom Jenny! Men finska pinnar låter gott, kan man få receptet?

HUR mår hålet i huvudet, läker det?

Ida påminner om 24 nov paketet :=)

kram Pernilla o ödlorna(bara dom o jag som är vakna) i Tansen

2010-11-13 @ 18:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0