Hönan o citronträdet

Cyril säger att hönan har grävt upp och hackat sönder citronträden som han planterat i sin trädgård.


Jag har pratat med pappa på skype, han har ingen genialisk superlösning på hur vi får poolen att sluta läcka ner i rummet under. Det ska pappor ha tycker jag! Någon form av rör från taket i rummet under för att leda ut droppvattnet kom vi överens om... kanske gömt i en staty eller fontän av något slag. Haha! Det blir nog bra.
 William har satt fast ett rör vid den andra läckan där det läcker utanför rummet. Det blev bra men inte skitsnyggt direkt. Så nu rinner det vattnet ut på... tvättlinan istället för på trappen! Bra va! Det ska bli kalaskul att du kommer Ingrid! Det kan bli ett par blöta veckor! Ni får sova i baddräkt helt enkelt.

   

Lite ful skadeglädje känner jag nog när jag ser att mina hönor är i inhängnaden och mitt citronträd står kvar...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Kommer inte vattnet när det väl börjat läcka att "äta upp" materialet? Ungefär som när dammar brister? =)

2010-11-24 @ 16:18:17
URL: http://sweetsouldeparted.blogg.se/
Postat av: Evy

Hej på er!

Jag föreslår att ni gör ett vattenrutschbana av läckaget så kan pizzakunderna åka lite innan de ska äta. Ju hungrigare de är desto mer pizza äter de.



Här hemma är det svinkallt och blåsigt och det har börjat snöa ute. Men nästa vecka ligger Lars och jag på playan hoppas jag.



Adventsgranen är i alla fall på plats och väntar på julen och till helgen firar vi Gry som fyller 8.



Nu är Lars här och ska hämta mig från jobbet, vi har bara en bil nu för tiden då Lars sålt sin i väntan på den nya.



Ha det gott och många kramar från mig. Lars hälsar också.

2010-11-24 @ 16:58:59
Postat av: jenny

Ja, vattenrutchbana! Nästa projekt, efter fontän och pizzaugn och chokladfabrik... Hälsa Gry på födelsedagen från oss alla att när man är åtta behöver man inte lyssna så mycket på sina föräldrar längre... :) Ha det så skönt på stranden!



Sandra, min pappa säger att betongen kan "ta" hur mycket vatten som helst... vad säger din pappa?

2010-11-25 @ 12:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0