Miffo Jansson Berra

Vår katt är liten, vit, mager och heter Miffo Jansson Berra. Det är en hona. Hon älskar att ligga invirad i myggnätet och sova. Myra bär runt henne som sin bebis. Familjen har också utökats med tre höns till. Marie åkte till marknaden själv igår för jag behövde plugga. Utöver handlelistan så sa jag till henne att köpa om det var något mer hon tyckte behövdes. Tydligen behövde vi höns. Nu har vi åtta hönor och en tupp. Jag har vingklippt dem med häcksaxen :) 

   

Idag har jag suttit två timmar i "väntrummet" på kirurgen för att få mitt sår omlagt. Om det är något de är bra på Togoleserna så är det att vänta! Där har jag mycket att lära.

Ja Ingrid, det har regnat mer än vanligt här. Vårt hus står torrt men vägarna i Aného är sämre än på länge. Många gårdar i Lomé går inte att bo på däribland Maries gård. Härom veckan körde William, Tontonvi och Hubert ner i ett vattenhål så att bilen fick bärgas och repareras. Det är svårt att få hit cement för förrådet i Tagbligbo kommer man bara till med fiskebår numera. Vägarna runt floden är översvämmade. Global uppvärmning?


Kommentarer
Postat av: Gun

Hoppas att ditt sår läker bra,det såg lite läskigt ut på bilden.Nu har jag jobbat hela helgen så nu är det skönt att vara ledig.I dag blir det höstrensning i trädgården.Krukor ska tömmas och sen har jag en påse med gula tulpaner som ska ner i backen.Annars är allt bra med oss och mormor och morfar ska slå dem en signal innan jag går ut.Kram till er alla

2010-11-01 @ 09:32:27
Postat av: Magnus

Heja heja!!! Så härligt att få ta del av er vardag och era liv. Det är ju som sagt dagarna som går som är livet även om man ibland tror att man är någon slags föråkare till sig själv och sen kommer den riktiga magnus och ska leva mitt liv helt rätt och prickfritt på något sätt.

Jag har liksom missat din blogg tidigare, det har liksom inte varit så stor skillnad att ha er i Aneho eller på Bröstorp, konstigt när skillnaden onekligen är ganska tydlig för er...

Jag vill oxå ha höns men de andra i huset tycker att de luktar för mycket och så vill de inte äta upp dem när vintern kommer och vårt potentiella hönshus är inte isolerat :( som tur är har iaf grannen några höns som kompensation.

Har någon skickat ner långsamhetens lov än? annars är jag gärna frivillig på det projektet. Kom själv aldrig längre än halvvägs i den... kanske skulle behöva bo i västafrika en sväng...

Mjölk och kärlek!

Ps. Det regnar här oxå... men inte kan det väl ha att göra med hamburgaren jag åt idag (hemlagad iofs) eller att jag kört bil till både Eksjö och Jönköping, nej det är nog sånt som forskarna hittar på...

2010-11-02 @ 16:39:52
Postat av: Elisabet Eknor

Hej!

Här kommer bara lite kramar från en av era trogna bloggläsare.

KRAM KRAM KRAM

2010-11-02 @ 17:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0