Man är alltid vit

Man är alltid vit här. Spelar ingen roll hur mycket man solar. Först när man kommer tillbaks till Sverige blir man brun. Yovo var det ord jag lärde mig först på Mina. Det betyder vit och rör man sig utanför husets fyra väggar så hör man det säkert bortåt femtio gånger om dagen...

Regn hela förmiddagen. Vad gör man en regnig lördagsförmiddag? Hemma stannar man såklart i sängen om man kan ;) Men här…? Sängen luktar svett (och en aning kiss) och man blir mest rastlös av tuppens galande och brödcykelns tuta.

Har joggat i leran, beställt ett lass sand, kollat postboxen, tagit en dricka i baren mitt emot, froterat mig med högdjuren på invigningen av en fotbollskupp (högdjuret på bilden är Patrice, en gammal vän och även Anéhos borgmästare), åkt moppe hem, plåstrat om Myra och knäskurat golven samt varit i Adjido efter mörkrets inbrott och kollat in Real Madrid på Tv i ett bastskjul och ätit mackor med äggsås och chili och popcorn.


Kommentarer
Postat av: kerstin eknor

Både skura golvet och frottera sig med borgmästaren vilket liv du lever kram från mig

2010-09-15 @ 13:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0