Man vänjer sig

Algot säger att jag ser ut som en stressad dinosaurie, må så vara.

Myra undrar var tvålen kommer ifrån, vilken buske? Och vad ananasen är gjord av. Och varför man inte måste ta spruta när man ska till Liseberg. Och om hon ska bli mamma i Togo.

Algot säger att han är solen.

Och Myra undrar vad korna gör när det blir mörkt.

Algot och Kodjo gör upp eld på kolgrillen. Det är inte så lätt. Sedan går jag och Algot till grannen och köper ägg. Vi steker dem. Algot tycker det var kul så han får springa och köpa fyra ägg till alldeles ensam. När han kommer tillbaks reflekterar han över att de skrattar åt honom. Jag säger att det är så i Togo. Man vänjer sig. De tycker om att skratta åt folk, särskilt åt vitingar. Så hade jag inte sagt hemma om han kom och sa att det var några som skrattade åt honom. Men man får ju ta seden dit man kommer. Här kan man glädja många. När jag var här första gången blev jag vansinnigt arg och störd och ledsen över att alla skrattade åt mig. Men man vänjer sig.

Kjell Höglund. ”man vänjer sig” Finns inte på Spotify. Kom hit så kan vi lyssna på den på min skiva=)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Barns nyfikenhet är underbar, så länge man slipper svara på deras allvarliga men omöjliga frågor.

2010-09-17 @ 12:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0