Presenter

En flaska rosévin, tre flaskor rött, ett begagnat durkslag från hamnen, en rulle pringels, ost, choklad, en försäkran från Tage att han ska klättra och hämta kokosnötter när jag vill, samtal från mormor, ikonen i fickan, en tårta bakad av william, en annan tårta köpt av Eric, en ihoprullad tavla med hyddor, en stor buket blommor från trädgården, dajm till hela familjen, ett tyg från internationella kvinnodagen 2008, massor av grattis på FB, en stege, kex med fragglarna, dans, tvätt och ett dopp i poolen. Fina presenter va!


Just nu: I Sverige är min födelsedag slut. Här fortsätter den ett par timmar till. Ligger i sängen med datorn. Lyssnar på havet och cikadorna. Hade tänkt att gå upp på terassen och ta en kaffe och choklad som jag sparat men orkar inte. Jag har ätit för mycket tårta och pizza. Känner mig trött på alla människor som är överallt jämt. De är överallt! Önskar att jag bodde på en öde ö. Helt ensam. Med bara havet nära som jag inte behövde bry mig om när jag inte ville. Så är det just nu. I morgon är mitterminslovet slut och vardagen tillbaks. Skönt.


För övrigt är det inte så tokigt att var närmare 40 än 30.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0