Frisören

Hör du något? Ropar frisören i mitt öra.
Jo jag hör.
Bra, för jag har kammat håret över ditt öra.

Det är en alldeles utmärkt frisör. Eller de är två faktiskt och arbetar idag här på övervåningen. Först betalar man en krona i den lilla kuren utanför badrummet. Man får växel tillbaka och så får man sitta på en hög pall med fötterna i badkaret och zippa på sin medhavda kaffe medan frisörerna står på pallar och arbetar på varsin sida av huvudet med kam, borste, snoddar, gelé, såpa och diverse andra produkter i sprayflaska som de hittat i städskåpet. De konverserar väldigt bra också. Och man blir fin. Och det bästa är att man har råd att gå till frisören varje dag.

Vad gör inte påhittiga barn för att tjäna ihop till ett Nintendo?


Kommentarer
Postat av: kerstin

Jag undrar om man kan få boka tid hos frisörerna, jag skulle verkligen behöva det. kraaaam

2011-12-06 @ 11:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0