stackars dinosaurie

Torsdag
Klockan är halv åtta och jag slinker förbi Kulturstationen innan jag åker hem. I pentryt står det uppdukat fika. Och jag är så där hungrig som man bara kan bli efter ett träningspass när klockan är halv åtta och man åt en halvtaskig lunch. På bottenvåning sitter länsstyrelsen och möts och fikar. Jag snor en skiva ost. Jag är svettig och osten i pentryt är svag. Bättre det en tvärt om. Jag kommer inte vara hemma förrän om en timme. Jag tar en skiva till. Kanske var det inte länsstyrelsen utan skogsstyrelsen. Eller skogsvårdsstyrelsen. Eller någon annan styrelse. Man ska vara ärlig. Men det blir ju faktiskt bara fånigt om jag går ner och knackar på mitt i deras möte; Hej, jag heter Jenny jag jobbar här på Studiefrämjandet och jag tänkte bara säga att jag tog två skivor ost från er uppe i pentryt och jag hoppas att det var ok. Hemma. Dinosaurien som bor i vårt skåp har fått en julljusstake som ska lysa hela natten så att han slipper vara rädd. Han har kattens matskål, lite leksaker, en säng, en filt. Jag tycker nog att det är dags att han flyttar ut nu innan jul eftersom det är stereons plats han har tagit. Men Algot säger att man inte bara kan slänga ut någon så där. Särskilt inte när det är kallt ute och snart jul. Någon som har bra dino-boende att erbjuda?


Fredag
Pepparkakor på jobbet hela dagen! Möten och möten och dator. Vilket liv! Längtar efter lite dans. Hänger kvar lite extra på Kulturstation. Både för att jag är för seg för att gå hem och för att jag vet att det är minst åtta barn hemma och jag har antydan till migrän - ingen lyckad kombo. Men jag har jobbat ruskigt effektivt hela veckan och tränat fyra dagar så om jag orkar ta mig ner till bilen så ska jag köra förbi Coop och handla något lättlagat, två påsar chips och en ny ost till länsstyrelsen. Sen ska jag ligga i soffan och inte tjata på barnen på hela kvällen. Jag ska till och med vara snäll mot dinosaurien.


Kommentarer
Postat av: fraggelmorsan

Dinosaurien är välkommen hit till oss! Får gärna bo under 4åringens säng och skrämma bort monster. Fast äter den katter står vi över.

2011-12-03 @ 06:11:36
URL: http://fraggelmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0