gammal rutten lök

Jag trivs inte riktigt med att se ut som en monchichi i håret. Bara runt där kratern var är det lite coolt. En kal liten fläck med en virvel bebishår runt. Coolare än så är inte livet just nu. Igår storstädade vi hela lägenheten, tvättade lakan och skrubbade poolen. I dag har vi tvättat, grundlligt rengjort köket och ugnen från allt duvbajs och gammal rutten lök bakom hyllorn och rensat förrådet. I morgon är det marknadsdag. Vår kamera har kommit bort. Kan vara stulen men troligare är ju att jag förlagt den någonstans.


Men, studierna då, kurserna om livets mening och kreativt skrivande... Jo, jag har kommit underfund med att städa är en stor del av livet men inte dess mening. Och just nu skriver jag om det.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej

Meningen med livet kan vara att sitta på trappan till min och Susannemies lägenhet och sy i en knapp i ett par jätteskitiga kortbyxor.Bredvid sig har man byxornas ägare,en liten kille som inte har det så lätt här i livet.Kraaam

2011-02-08 @ 14:19:05
Postat av: Evy

Hej!

Söstra mi har så rätt! Hon är så klok och förståndig och det är därför hon är min storasyster.

Igår tog jag en skidtur i en gnistrande vit vinterskog med det bästa skidföret nånsin och solen som fullkomligt dränkte mig i solljus. Jag tänkte inte så mycket på livets mening, inte på någonting alls egentligen, jag bara var i nuet. Underbart!

Kramar till er alla!

2011-02-09 @ 21:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0