En poäng i intetävlan

Sitter på en bastmatta och skriver. Datorn på en stol lutad mot bardisken. På bardisken ligger Lionkiller och kikar surt på mig. Kanske undrar han varför jag inte sover eller varför han inte får kliva i datorn, varför vi vitingar inte äter katt… vad vet jag. Mest troligt undrar han inget alls. Bara ligger och funderar på livets mening i allmänhet utan att ställa frågan.



Alltså, så här ligger det till, William har mer av magrutor än jag. Men jag tävlar faktiskt inte med honom. Han har gått ner tio kilo i vikt på tiden vi varit här = magrutorna syns. Mina kanske bara är mer gömda. Jag kan ju inte hjälpa att jag gillar choklad och avokado. Sedan har han inte fött fyra barn heller vilket man väl måste räkna till hans fördel i en sådan här intetävlan. För övrigt kan jag bara nämna att jag, Ture, Tage, Algot och Myra är alla närmare 10 än 60. William är närmare 60 än 10.


Kommentarer
Postat av: kerstin

Kan livets mening vara magrutor eller att ha en undebar dagisfröken.Kanske båda delarna. Grattis till ditt VG.Hittade idag en gammal almenacka med kort på er.Myra var inte med på den.Arvid och Ester hade svårt att förstå att inte Myra har funnits hela tiden. Kram från mig

2011-03-21 @ 16:35:23
Postat av: Elisabet Eknor

JAG tycker att DIN mage ser alldeles FANTASTISK ut trots att du har fött fyra barn och har kommit över 30års gränsen!!!

Var STOLT över den!!!!!!

2011-03-27 @ 22:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0