Galla

Dzoda (Måndag).



Ewelektion med monsieur Amematron just avslutad men tangetbordet inbegriper inte Gbe-språkens alfabet. Tage ska läsa sagor för småsyskonen och Ture skriver ett porträtt av en fotbollsspelare, vet inte vilken. Jag är helt matt i själen efter att ha skrivit essä vid datorn hela förmiddagen, nästan. Vi har varit förbi borgmästeriet och betalat 60 000cfa för bartillstånd och lämnat in bilen på verkstan också. William har köpt ett dieselverk. Det måste man ha. Nu har vi det. För strömavbrott. Nu väntar tvättbaljan full med härlig tvätt! Och mekanikerna ringde just och vill att jag kommer förbi så vi kan titta på bilen. Fifi sms:ar och undrar om vi ska gå på konsert på fredag på centre culturelle francais. Simon är trött efter lördagens uteliv, förkyld och dålig i magen efter att druckit brunnsvatten. Jag längtar efter min kamera och kycklingen ser halvtaskig ut för de hade glömt att ta ur gallan… ska man kasta hela då eller kan man äta den?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0