Mediaskugga

I Togo lämnade vi våra två bärbara datorer och vår lilla stereo. Datorn som vi ärvde av Anders har nu kajkat ihop för tredje gången och står kall och död på mitt kontor i Örebro. Min gamla stereo som är stor men funktionell står i bakstugan. Bakstugan ägs numera av Gunnar och där bor nu plötsligt en för mig okänd polack som vinkar glatt, laga köttgryta på söndagarna och lyssnar på min stereo. Den lilla radion som jag köpte för några år sedan på Jysk för 50kr har W klippt av och skarvat sladden på så den är det mycket rasp i nu. Min jobbtelefon tycker bara om att vara på jobbet. Så fort jag åker till Stockholm, Kumla, hem eller andra spännande platser utanför kontoret strejkar den och vägrar spela musik eller radio. Är det det här som kallas mediaskugga?


Passar på att lyssna på P1 i bilen när vi åker hem. Mörker på den lilla snirkliga vägen. Alla barnen är tysta. Jag är tyst. Vi har bubblat bubbelpool och ätit mackor och bastat. Hemma kryper vi ner i soffan och somnar. Tisdagen är slut. Tisdagen efter kladdkakans dag.


Dagens spar: Har fyllt den tomma hudkrämsflaskan med rapsolja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0