skippa curryn

Jag har lagt ännu en sten på högen. Högen heter ”saker som du blir lycklig, snygg och smart om du bara gör en kvart om dagen”. I den högen ligger redan en massa skräp. Överst ligger naturligtvis äta pannacotta. Sedan finns där använda tandtråd, träna på franska glosor, göra knipövningar, promenera, skala äpplen till äppelmos, göra armhävningar och träna rumpmusklerna, sortera högarna med gamla foton, städa i förråden, meditera, visionera positivt om sig själv och följa upp sin ekonomi genom att föra kassabok. Nu ligger överst en fin rund sten med dragspel inristat ovanpå. Och kvartarna till den här stenhögen är ju begränsade. I bästa fallet finns det en eller två om dagen. Ofta ingen.

I går kväll tog jag en kvart till dragspelet. Innan jag skulle krypa ner i sängen. Jag hade precis duschat och satte mig med dragspelet i trappen en liten stund. Naken. Inte så smart. Kvinnor ska inte spela dragspel nakna! Det gör ont. Jag berättar det här för att alla andra ska slippa upprepa misstaget.

I morgon är det aviserat strömavbrott på mitt jobb mellan 8-11. Jag tänkte att vi väl får sitta utan datorerna och mysa i stearinljusens sken med medhavt kaffe. Men eftersom vi har kodlås så kommer vi väl antagligen inte ens in i huset. Så… regnkläder och gummistövlar på. Utelek på Studiefrämjandet i morgon.

Dagens spar:
Förutom att i kväll baka surdegsbröd (det går inte på en kvart) så marinerar jag bananflugor i vinäger och diskmedel och steker dem i en aning curry. Knaprigt, piqant och en aning söt-syrligt. Vill man ha det riktigt billigt kan man skippa curryn.


Kommentarer
Postat av: Ingrid Kallrén

Vad du är rolig och fyndig! Vill du komma på afrogympan på torsdag igen?

2011-09-12 @ 22:34:52
Postat av: jenny

Yes det vill jag men på torsdag ska Ture dansa i Örebro så jag hänger där med honom. Sist var det så mycket elefantr att jag hade afrovärk i nacken två dagar efteråt. Skulle vi inte kunna ses för att dansa lite togo någon dag/veka snart?

2011-09-12 @ 22:47:12
Postat av: Peter Ardeby

Om man är man kan det nog göra mer ont att spela dragspel naken :)

2011-09-16 @ 08:38:21
Postat av: jennyt

Har du provat Peter?

2011-09-17 @ 21:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0