Små genialiska gummisnoddar!

Jag har en skitbra bil. Det är en liten bensinsnål toyotahybrid. När William kör så krånglar den. När jag kör går den som en klocka. Dessutom finns det färddator på franska, två mugghållare och en reservdunk som alltid är full. Men det allra bästa med den är att tanklocket sitter fast i själva bilen med ett litet gummisnöre. Så enkelt och så genialiskt. Ungefär som potatisskalare och vantklämmor. En jul gav jag bort vantklämmor till min mamma i julklapp. Hon hade önskat sig det. När vi satt med vantklämmorna lyckligt färdigshoppade på ett café och drack varm choklad så kom Maria Johansson (sångerskan) in. Så mamma fick vantklämmor med hennes autograf. Små saker som förgyller tillvaron. Som att jag och Åsa hade samma färg på våra matlådor i dag. Och att jag och Roger ska rensa kylen ihop på fredag.

 

Algot har skapat en genialisk sak. Runt alla kökslådor sitter det gummisnoddar. Jag frågar varför och Algot förklarar att det är för att man ska känna lite ordning. I de lådor med röda gummisnoddar ligger bestick och bakgrejer. I de med grön gummisnodd ligger sådant man kan äta och de med vit gummisnodd ligger festsaker. Punkt. Livet är enkelt.

 

Min dator är krånglig. Den står i samma skåp som dammsugaren. De tar ungefär lika mycket plats och är lika tunga. Sådan herre sådan hund. Men nu börjar datorn låta som dammsugaren som visserligen är av märket ”Ultra Silencer” men då pratar vi på dammsugarnas språk. En dator som är Ultra Silent på dammsugarnas språk låter väldigt mycket.  Kanske bör jag flytta den så att den inte smittas och börjar suga i sig massa virus och dammtussar?


Dagens Spar: Det allra svåraste just nu är att både Anneli Jordahl, Torbjörn Flygt och Helena von Zweigbergk precis kommit ut med nya romaner. Som jag inte ska köpa! Om någon har köpt dem och läst så vill jag gärna låna… Sedan längtar jag efter ett par högtalare till min dator. För att kunna dränka dammsugarljudet och lyssna på P1. Jag hade en högtalare på jobbet i en och en halv vecka men den gick sönder.  För er som har högtalare kan jag varmt rekommendera Jonas Karlssons novell presenten. Den är helt fantastiskt rolig. Läs också rummet, en tidigare novell av honom som är sensationellt bra.

 

Nu ska jag packa för att åka på kurs i morgon.  Om allt faller på plats så har chefen bokat både rätt tåg och hotell och Tero lämnat över rätt dator till Calle som tar ett tidigt tåg från Hallsberg i morgon och jag har fått med mig rena trosor, studiefrämjandetleendet och USB-minnena, smugit ut ur huset innan de andra vaknat och letat rätt på in-designskivornaskivorna och serienummren på kontoret innan tåget går 6.22.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0