Första gången

Marie sitter i köket och studerar fascinerat en brustablett som spruttar runt i glaset framför henne. Brustablett för första gången. Jag spritar blackeyebönor från marken i Agoutime Koumassi. För första gången. Det är ett dagsverke. Eller två. Tur att jag får hjälp av alla glada barn. Vi äter bönor till lunch på 7-11. Fortsätter dagsverket. Marie städar själv i förrådet. Jag tittar på och skakar på huvudet åt alla saker hon visar upp och vill spara. Vi gör upp planer med muraren Leo, dansarna och farmor på kvällen och äter sallad. Huvet är fortsatt fullt med snor och jag längtar lite efter att få duscha i sötvatten eller åtminstone ha en handduk som är tvättad utan salt. Poolen är lagad. Vi fyller den med förväntan inför i morgon. På årets sista dag ska vi bada pool och dricka bubbel :)


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Är det färska bönor ?ni kan väl bjuda mig på 7-11mat när ni kommer hem.här smälter all snön tråkigt .jag har köpt säsomgesförsta tulpaner härligt snart är det vår. kram mormor

2012-12-30 @ 22:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0