Skidrappen

Bara två barn och jag hemma. Lugnt och skönt och närvaro efter dagens jobbstress. Bulgurpytt med rödbetor och korianderdressing. Alla älskar det.

Ture och Tage hävdar att de blivit så grymt utskämda i dag för att de bägge två hade längdskidor från stenåldern. Jag motiverade på alla sätt jag kunde komma på att inte köpa nya skidor. Här är alla sätt jag kom på:
-Ni kommer bli starka människor som klarar av att skämmas inför en stor grupp (!)
-Ni är ju unika, det strävar alla efter idag.
-Åkte ni långsammare än de andra då kanske? Är det viktigast att åka bra eller vara snygg? (vad tror ni Ture svarade)
-Ni kommer slippa hamna i lyxfällan på tv och se kronofogden dra iväg med er nya bil för ni har lärt er att man inte kan få allt man vill.
-Ni kan få nya längdskidor om ni tycker det är viktigt men då får vi låta bli något annat, semester, togo eller typ sälja er lillasyster...
Sen blev jag martyr och jämförde med att jag äter matlåda varje dag istället för att gå ut och äta lunch med alla kollegor. Och att jag sparar 15 000 om året på det.
Ture: - Nu är du precis som jag när jag säger att alla andra har splitternya skidor, äter verkligen ALLA kollegor ute VARJE dag eller känns det bara så?
Slutet gott och alla förstod varandra. Hur många pengadiskussioner med barnen slutar så?

Nu rappar killarna i duschen och snart blir det popcorn, film och motionscykel innan småbarnen och w kommer hem =måndagslyx


Kommentarer
Postat av: Sandra

Han är smart Ture :D

2012-01-30 @ 19:51:00
URL: http://sweetsouldeparted.blogg.se/
Postat av: Elisabet Eknor

Nu gav du mig allt dagen härligaste skratt....gillar verkligen motivationen att

"ni kommer bli starka människor som klarar av att skämmas inför en stor grupp".....den var bra...

En jag kör med ofta är att det är klimatSMART att spara på grejerna =).Bra ord tycker jag.

Ha det bra/Bettan

2012-02-01 @ 21:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0