Maurice

Man ska ju inte tänka på hinder. Istället ska man se möjligheter. Men ibland måste man tänka på hinder. Dels för at man ska kunna definiera dem och undanröja dem. Dels för att en del hinder inte är  negativa.

Att Agbo  och Julien  fått käppar  i hjulet ditpetade  av Migrationverket får inte hindra oss från att dansa. Så vi har fått tillökning här på Bröstorp. Välkommen Maurice Agbolo. Idag är första dagen med Maurice. Maurice kom med flyg från Lubeck och är en skitbra tysk-togolesisk trummis. Det var en chansning som verkar slå väl ut. Han och jag och Julien har dansat barnen på Kryddgårdsskolan glada hela förmiddagen. Efter en del pappersjobb, ett besök på Nya Teatern, ett möte med Öppna kanalen Närke och en del oseriösa diskussioner på jobbet spelade Maurice rumpan av oss p Svänghjulet. Nu blir det drag under galoscherna när vi fåt en trummis att dansa för.



Julien är glad över att ha en Togoles här att fnissa med. Vi börjar spåna tokiga kurser och kommer fram till att det behövs en ”Dansapåstyltorkurs” i Örebro. Fördelen med att bli äldre är att ens galna idéer inte längre bara kan avfärdas med ungdomlig naivitet. Nackdelen är att de inte längre kan skylas över med ungdomlig naivitet. Risken är att man blir betraktad som omogen eller galen.

Inget hindrade mig från att tala på Petcha Kutcha Night i dag. Inte att jag var nervös, att det blev för sent för Ture som var med i Örebro eller att vi egentligen hade dansklass. Det var kul och inspirerande talare. Bra organiserat Svensk Form! Jag ska bli futurist när jag blir stor!

Orsaken att jag inte gjort min första egna choklad ännu är enkel och positiv. Jag har kommit hem för sent varje dag den här veckan för att våga gå över till grannen och låna en hushållsvåg så jag kan väga bönorna, kakaofettet och sockret. Och orsaken till att jag kommit hem så sent är positiv. Jag är medlem i en bra förening som låter mig ta hit fantastiska dansare och trummisar som man bara måste dansa med på kvällarna. Men i morgon kväll sätter jag igång chokladmaskinen och vem vet… utan alltför stora hinder och alltför krångliga processkartor blir det kanske till att skåla i champagne på söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0