Anders är här och tre dörrar till är borta

Hej,
Maxad dag! Vi har sålt fönster och dörrar från loppisen och svarat på blocketsamtal. Vi har städat och fixat och planterat i Anders hus. Klockan tre kom han med chaufför och en assistent från Luleå. Då väntade här Christina, jag ,William, fyra barnen, fem assistenter och två handläggare från frösunda. Sedan kom larminkopplerskan, bettan, sven, arbetsterapeut och två sköterskor från nora kommun inom loppet av en timme. vi fikade nybakt kladdkaka med vispgrädde och jordgubbar och barnen badade i bollhavet som vi ordnat åt dem på förmiddagen. Ordnat kaos. Jag och Ture har varit och matat Sivan. Tage har konstaterat att det bara är en vecka kvar till hans födelsedag snart. Nu vid halv tio kom Anders med Assistent över hit och skulle gå ner och hälsa på Sven och tacka för allt han gjort i huset. Så Tage och jag gick med ner och satt där och pratade i en timme och åt tunnbröd som pappa gjort på grillen! Sen försökte Anders lura William och assistenten att få gå själv men de parerade bra tycker jag. Anders var idiotiskt glad och William är på bra humör!

Efter en loppisvecka och två dagar inför Anders flytt så ser nu vårt hem ut som kaos! Nu ska vi ägna lite tid åt barnen och varandra (hade vi tänkt!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0