vågorna rullar in

Nu har vi varit i Aného en och en halv vecka. Det känns som ett halvår. Jag längtar redan efter alla där hemma. Tiden är relativ. Barnen har sin egen tid. Afrika har en egen tid. Internet har en helt annan tid. Önskar att jag hade Bodil Jönssons ”tio tankar om tid” här, det var länge sedan…

Är kanske lite forcerad men känner att jag måste stämma av målen:

Ska skaffa magrutor (Jenny starfightermålet, Yeah!) hm…
Ska skriva mycket (blogg, en bok, dagbok eller det jag får lust till) Ja.
Ska läsa massor. Två pocket på två veckor ( + bonniers franska grammatik) får väl räknas till lyckat hittills.
ska dansa mycket. Första passet i morgon.
ska jobba på att hyra ut vår villa Suedoise. Ett par veckor till så har vi renoverat upp det så vi kan börja.
Ska lära mig bättre franska och éwé.  Videvide, petit à petit...
Ska klara franskkursen på högskolan. Har skitit sig helt redan. Säger bara skituppkoppling! Är glad om jag fixar två delkurser av fyra. Satsar på fransk grammatik och muntlig franska.
Ska anställa en snygg poolskötare. Först pool, sedan poolskötare;) Har ju redan lovat bort jobbet...
Ska skaffa en kaffemaskin till nya baren. Har redan skaffat en begagnat från hamnen!!! Frågan är fortfarande om det är jag eller kaffemaskinen som är inkompetent. Som Jenny Starfighter säger jag naturligtvis kaffemaskinen ( Men inom mig börjar jag faktiskt tvivla;))
ska ordna en pizzaugn på tomten nej.
ska undervisa barnen och det ska bli jättekul. Nej.

Annars är allt stabilt här. (Utom internet då.) Har köpt fisk på stranden. Fiskarnas sång är det vanligaste bakgrundsljudet här i fiskekvarteren (förutom vågornas ständiga rullande). Sedan kommer brödcykelns tuta. Och efter det tuppen varje morgon vid fem…
Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0