Jag hävdar

Myra hävdar att sniglar inte tål regn. Jag hävdar å det bestämdaste att de gör det.

Trodde att detta var en kväll för plantering, ogräsrensning och gräsklippning. Men störtregnet kom. Och gräsklipparen gick sönder. Så då fick jag öppna spisen målad istället. Och sniglarna ligger risigt till.

Algot hävdar att pumpa och tomat är släkt för båda är runda och rött och orange är ju släkt. Jag hävdar att basketbollen i så fall också är släkt. Algot håller med.

I vår hönsgård är det inte längre några hönor eller tuppar. Bara massa fjädrar kvar. Det finns ett fönster som är trasigt som leder ner till förrådet under magasinet som i sin tur leder till hönsgården. Attans. Vi ska laga det innan vi släpper ut den rullstolsburna kycklingen &co.

Algot vill åka till buslandet i morgon när det är ledig dag. Jag hävdar bestämt att bästa sättet att fira Sverige är sovmorgon, joggingtur och pannacotta. Oavsett väder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0