Lagar långkål

Onsdag
Joggar, matar hönsen och Bakar kakor på morgonen innan jag drar till jobbet. Känner mig som superwoman. Gör en utvärdering till kurserna på folkbildningens kulturskola. "Dåligtsamvetelagar" korv & mos till barnen på kvällen och lovar mig och dem att vara hemma fler kvällar.

Torsdag
Morgonjoggar igen. Cafémöten fram till 15.30 sen blir det kontorsmöte. Med breakdancegruppen.
- hallå jenny blire nå möte eller? Vi ska snacka om viktiga saker nu typ kan man få resepengar för streetstar eller? Ja det ska jag nog kunna fixa men då måste ni ju fylla i närvarolistorna för våren och hösten först och skriva under dem... -Hallå Jenny, Inga problem ju. Det har vi sagt hela tiden. Kan man få hoodies med vår logga på också och skor? Vi har ju typ ledarutbildat oss nu och hela grejen. Skitseriöst ju. hallå jenny är han din grabb den där latinokillen i korridoren va? Afrikan vadå, skit samma va, han kommer få sjukt mycket gussar, får man bli kompis med han va?
Sen är det bara ett kvällsmöte kvar. Ett möte med hasselnötsbröd, mysljus och ekonomiprat med teatermänniskor från hela länet.

Ture och jag åker hem mitt i kvällen.
-alltså mamma, ibland känns det så konstigt att allt är på riktigt. Hela livet. Att allt liksom funkar, hjärnan, kroppen, ozonskiktet och så. Det är för bra för att va sant...

Fredag
Går igenom ansökningarna till tjänsten för "dokumentär scenkonst". Tung dag på kontoret. Eyvind är dagens ljuspunkt. Han är en av samhället och livet bättre begagnad människa med nikotingula fingrar som är vän med Studiefrämjandet IRL och som får våra pantflaskor varje fredag och ibland en kopp kaffe. Idag berättade han att han skulle äta en kanelbulle på eftermiddagen.

Alltså jag tycker inte jag använder för starka ord när vi pratar om tvätten. Det är ändå skillnad på att vara helt dum i tvätthuvudet och bara lite tvättobildad. Att köra nya kläder som kan färga bland vittvätten är inte smart. Yttrandefriheten inkluderar väl även tvättstuguspråket.

Fredagskväll och jag är sugen på choklad. Plockar fram multiverktyget dammsugaren och kopplar den på kakaoblåsen. Blåser rent 980g krossade och rostade bönor, förmaler dem värmer kakaosmör och drar igång melangern. Vadå ett samhälle med omedelbar behovstillfredställelse. På söndag blir det choklad.

Lördag
Jag lagar inte byxorna.

Söndag
Joggar 13 km kortare än förra söndagen.

Diskussionen handlar om vilken som är den viktigaste timmen i jordens historia. Tage föreslår att det var när Michael Jackson föddes. Kanske när den första människan föddes eller när man släppte atombomberna över Japan. När bakterierna steg upp ur havet och blev människor. Myra är i alla fall säker på att den har något med Jesus att göra säger hon och så går ut och hämtar post och ägg. Den kanske inte har varit än, föreslår Algot. Nej, det kanske är den 12/12 2012 när jorden ska gå under, replikerar någon. Ja, kanske det. Då sitter vi i Casablanca och vakar in lucia på någon restaurang och så plötsligt sprängs hela jorden. Vad förvånade vi kommer bli!

Det är gnäll och väsen i soffan där barnen ska sova. Oskar vill inte vara kramdjur utan flyr in i garderoben där han en gång föddes.

Lagar långkål. Skördar 1.8 kg mörk chokladsmet ur melangern. Slickar bunken. Helgen är slut och inga byxor blev lagade. Men jag hann se Dogville två gånger och tror trots det på människan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0