Inget D

Idag har bokstaven D slutat fungera på min dator. Att vara utan D får följande konsekvenser:

Man kommer först inte in i datorn om lösenordet innehåller D. Mitt lösenord innehåller D. Så jag fick vänta på vår IT-tekniker. Fram till lunch.

Sen när man kommer in i den och ska skriva ord med D, vilket är rätt många, så får man arbeta på ett tidskrävande sätt med synonymer och kopiering. Tex om man ska ska skriva "han deltog inte i beslutet" så får man skriva "vara med" högerklicka, söka på synonymer och ändra till delta. Svårare när man ska ha en synonym till torsdag. Då får man öppna ett gammalt dokument med många ord i och så får man klippa och klistra.

Sen när man ska skicka mail till någon med D i e-postadressen (vilket är rätt många om man jobbar på stuDiefrämjanDet) så får man leta på gamla mail från dem och besvara.

Så då måste datorn iväg på lagning. Det tar 5-10 arbetsdagar. Och då måste man först köpa en hårddisk för allt material. Jag saknar mitt D!

Och nu står min dator på jobbet och säkerhetskopierar. I morgon önskar jag mig en effektivare arbetsdag. Och jag får jag väl arbeta med hårddisk, hjärna, kratta och spade. För resten är på lagning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0