Ytterligare en dag med chokladpudding till kvällsmat

Vecka 6 och vi är inte i närheten av att ge upp ännu :)
100kr (nallat 12 kr på nästa veckas pengar): Mjölk, stor påse tomater, 4 mandariner, smör, popcorn.
 
Måndag
Ytterligare en dag med chokladpudding till kvällsmat när jag kommer hem sent. Det borde man ha oftare.
 
Tisdag
Jag och ture är på utflykt till Stockholm med årskurs sex. Sparar mjölken från mc Donalds och tar med den hem.
 
 
 
Onsdag
Havregrynsgröt med äppelmos till frukost. Bordsmargarinet är ju slut. Och frysen är full med äppelmos.
 
 
Fredag
Jag jobbar kväll men barnen ska på Halloweenparty. Man ska ha godis och läsk med sig "om man vill". Vi tar upp saft ur frysen och barnen får mixa i massor av socker och bubbla saften.
 
Lördag
Jobbar och äter gott på Rosendals festgård. När jag kommer hem blir det en matpromenad. Vi hittar massor av maskrosblad och en del gräslök. Myra gör gräslöksallad med maskrosblad, persilja och mungböngroddar. Till myset blir det Popcorn från förra helgen i Bredsjö. "Den där semesterresan" som Algot kallar det.
 
Söndag
Varsin kanelbulle från frysen till lunch. Sen blir det söndagsmiddag. Pannkaksmix från tältningen i somras blir varsin crepe till förrätt som vi äter togostyle för att slippa disken. Till huvudrätt en gryta med kidneybönor, halva burkar med tacosås, soltorkade tomater och tomatpuré, lök mixat med socker som stod sparat från i igår när spisen pajade. Koka länge och servera med färskt bröd. Bröd på möglig jäst. Jag skär bort det mögliga så det blir bara 25gr kvar i varje paket. Efterätt blir paj på tre sista äpplena på trädet. Mycket kanel på så syns inte att det är skruttäpplen. Mycket socker i pajdegen så märks inte att det är vetekli, havremjöl, och rågmjöl. Vetemjölet är i princip slut. Liksom kakao, rött vin, mjölk, allt matfett, grönsaker och frukt, havregryn, ost o annat pålägg. Jag gör lemoncurd på två citroner som ligger kvar i kylen. Det kan vi ha på mackorna imorgon.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0