Klagosång över små kommentarer!

Jag blir trött av att amma på nätterna
Jag blir trött av jobbet, nej jobben
Jag blir trött av att åka bil
den trasiga bilen
all smuts och alla grejer
allt tjat
all tvätt
MEN...

Det som gör mig allra mest trött
är de människor som insinuerar
att vi borde få mer gjort i renoveringen
om vi bara tog oss samman
organiserade upp allt
prioriterade annorlunda
och så vidare.

Det gör mig tröttast!

Det tar mycket mer
TID och ORK
att ha fyra ganska små barn
än att ha två
tro mig!!!
Andra kan tro att de vet hur det är
Men jag vet att jag vet.
(visst en del andra vet också men bara en som vi känner)
Vi har alltid två var att ta hand om.
Visst kan en ta hand om alla fyra
Men
Det är en fråga om att orka
OCH att ha tid med varje barn.
Med alla fyra blir det bara nödvändigaste underhåll som blir gjort
och så vill vi inte leva.
Sen kunde organisationen kanske varit bättre
OM förhållandena varit annorlunda
Men med den sömn, de barn, det jobb vi har
så fins inte orken kvar
till mer än den organisation vi har


Hav tålamod
Det har vi!


Jag hörde på P1 om ny forskning som visar att det är de små sakerna i livet som gör oss lyckliga!
Algot hävdar bestämt att han ska bli mamma när han blir stor, jag har för mig att Tage sa samma sak för ett år sedan. Nu har han dock förlikat sig med att han "bara" kan bli pappa. Det Algot längtar mest till som vuxen är att få sätta på spisen själv  för  "det får ju bara vuxna göra". Myra har ramlat från soffan ner på golvet i dag. Visst är det fantastiskt att det var första gången hon ramlade ner från något. Hon är ändå 8 månader och fjärde barnet.


Tage och morfar på väg ut på älgjakt!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det finns nog inga som kan vara bättre lämpade till att vara fyrabarnsföräldrar och helrenovera hus än du & William- tror jag. Heja er!:)
Jaa, fantastiskt att det var första nerramlingen, 8 nerramlingsfria månader är ju en bedrift!
kram Pernilla

2007-11-03 @ 23:12:01
Postat av: Bettan

Jag tycker att ni är FANTASTISKA som orkar med allt som ni GÖR!!!
Finns det ingen medalj för, helhusrenoverande fyrbarnsföräldrar,som fortfarande orkar vara trevliga mot sina barn o människor runtomkring?
DEN vill jag ge till er!!!
GÖR allt i den takt som passar ER och må lite GOTT under tiden.
Kom ihåg att jag fortfarande gillar att STRYKA!!!
KRAM

2007-11-11 @ 23:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0