Det finns en känsla...

Det finns en känsla som jag ofta har på hösten och nu mer än någonsin. Allt är ruggigt och kulet och kallt och när jag vaknar på morgonen så finns det ingnting i hela världen som jag skulle vilja hellre än att sova. Somna om. Krypa ner under täcket. Sluta ögonen. Somna om. Inte amma. Det finns en sak som är tokigt i konstruktionen av oss kvinnor och det är att mjölken rinner till i bägge brösten när man med en bebis ändå bara kan amma på ett bröst i taget.


Jag har svårt att se allt det fina jag har när jag är ständigt trött. Den tär på oss - tröttheten -
I dag när jag kom hem från Rytmiken var jag trött och trött och även trött. Jag såg ett hus med byggstrålkastare i. Omysigt. Plastbilar och grejer kvarglömda ute och rosenbuskar osm hänger långt in över grusgången och sand och löv i hela hallen. När jag sedan ätit (När man kommer hem trött och hungrig och det står färdig mat på bordet förstår man varför männen inte ger upp sin position som de som kommer hem till dukat bord så lätt!) och blivit överbjuden att hämta rester från Bettan (grannen) att ha som lunchlåda och gick hem därifrån så såg jag samma hus som trollskt, vackert, snart nyrustat och när jag gick upp för trappen hörde jag musik innifrån. I köket snurrade en stämningsfull discolampa och Tage låg som sötaste ungen i världen i barnsängen i köket och sov.

Vad samma sak kan uppfattas olika!

Mer exempel: William har spräckt en ny ketchupflaska så han hällde över den i en liten hink med lock och man får ta med sked. Följd: Både Algot och ture har slutat äta ketchup! Men inte Tage! Tage är helt otrolig i sitt ätande och sprättande och fara fram och tillbaks och vara intensiv och hitta på saker HELA TIDEN! Var får han energin ifrån?

I söndags gick vår frys sönder. Allt hade tinat. Hela eftermiddagen och kvällen och natten blev matlagningskaos. Man låter bara inte 20 kg älgfärs gå till spillo. Vi gjorde biffar och hamburgare, fyra köttfärslimpor, tacofärs, köttgryta, tjälknul, filemedaljonger, rådjurslår och mycket mer. Tage kokade jorgubbssylt på 3 kg jordgubbar och algot blandade den med kaffesump! Anders, Williams pappa satt mitt i alltihop och tittadepå. Barnen for omkring. Sen kom mamma och hjälpte till. John kom och skule ha gitarrkurs på em. Både Ture och Tage spelade gitarr för brinnande livet. Ture har vägrat när vi försökte få med honom på lektioner, men nu har John lyckats fräls honom och han har tränat sedan dess.
Godnatt!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj vad jag känner igen mig i beskrivningen om trötthet nu på hösten. Jag har lite samma tema i mitt senaste inlägg.
Ska vi åka ihop imorgon? Jag kan se till att var ute vid vägen 8.30. (Infarten närmast er)

2007-10-24 @ 11:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0