Nu ska jag åka nattåg

Nu sitter jag på Studiefrämjandet. Om en halvtimme går tåget till Malmö- Trelleborg- Köpenhamn. Jag lyssnade på P1 Vetenskapsradion forum på vägen hit. En forskare menade att en barnfamilj jobbade i genomsnitt 10 timmar mer per vecka nu i jämförelse med 70-talet.

Vi har spenderat en vecka i Luleå. Skidor, snö, lekland och en massa besök. Ettårskalas. Möra efter en lång biltur hem. Lång känslomässigt eftersom barnen var mer hysteriska än mindre. Tage sa i morse att det var skönt att vara hemma medan Algot sa på flyget hem att han ville tillbaks till farmor. Ture har spenderat dagen läsandes Kalle Anka. Tage och Algot har varit i brädhögen.

Nu måste jag åka!

Kommentarer
Postat av: Stig Almlöv

Sitter och surfar här i Malmö och plötsligt hittar jag ditt namn, min f.d. trumpetelev, va kul. Hoppas du har det bra och lever väl. Själv så jobbar jag på inom psykiatrin och försöker hjälpa människor till ett bättre liv. Både glädjeämnen och tröttsamt ibland. Ha det som allra bäst!/Stig

2008-03-12 @ 22:38:44
Postat av: jenny

Hej, vad kul! Bor du i Malmö?

2008-03-13 @ 00:09:36
Postat av: Stig Almlöv

Javisst, jag bor i Malmö sedan 2000. Spelar i en orkester + i kyrkan ibland men jobbar nu på en psykiatrisk mottagning + som klinisk lärare för sjuksköterskestudenterna när dom ska ut på praktik eller VFU som det heter. Båda barnen + 3 barnbarn bor oxå i Malmö så det är så bra det kan bli. Saknar skogen ibland men nu har jag havet istället med andra dofter och intryck. Det griper tag i mig på ett mycket positivt sätt att du/ni prioriterar familjerelationer. Jag möter så många trasiga människor som saknat just detta och ibland går det inte att reparera, bara försöka lära sig leva med det. Ha det väldigt bra i livet och var rädda om varandra! Stig

2008-04-21 @ 15:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0