Vuxen

En mycket hattig dag full med halvdana åtaganden.



Kvällskonversation i sängen:

Jag - Var det kul på kalaset då?
Algot tyst
Jag - Var han läskig han som var pippis pappa?
Algot - Mamma, Jag undrar när blir jag vuxen.
Jag - Ja du det dröjer ganska länge...
Algot - Men jag väntar och väntar och väntar
Jag - Det kan ta väldigt lång tid...
Algot - Jag har väntat hela kvällen och hela dagen och jag tycker det börjar bli tråkigt.
Jag - Ja...
Algot - Vilken dag blir det?
Jag - När du blir 18 år, då blir du vuxen.
Algot -  Men vilken dag ÄR det?
Jag - Ja det är ju på Nyårsafton...
Algot - (nöjt) Då är det jul, eller hur (myser in sig under täcket)
Jag - Ja det är efter jul...
Algot - Bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0