Den sista äppelpajen!

Nu har Pernilla och jag varit ute i skogen och plockat svamp och rutchat i sandgropen med våra sju glada barn medan Otto stannade kvar hemma och hjälpte till med städningen. Vi har bakat äppelpaj och fått en hemlig present från familjen Ardeby som vi ska öppna i Togo. Den 24/11 kommer vi att skicka ett julpaket till Nepal och de kommer skicka ett till Togo för att testa åt vilket håll postgången funkar bäst! 

   
   

Jag har pratat med Mormor Gunhild och Gabriella och Elsa i telefon och varje gång man pratar med någon är det "hejdå och sista gången vi ses på ett år". Det är påfrestande och jag satt och grät i dag när jag tänkte på bollen som ture fick av sina lagkamrater som hejdåpresent. Till och med att säga farväl på jobbet var jobbigt. Nej nu vill jag bara iväg och komma till Togo och inte vara på väg... utan vara där. närvarande. 

Pratade med Tontonvi i kväll och han höll på att måla taket på vår terass. Eric lovade oss att en bil hämtar upp oss vid planet och kör oss till presidentens VIPplace på flygplatsen medan någon tar hand om passkontrollen och bagaget och allt det där. Det har hänt en gång förut! Man måste ju utnyttja sina kontakter... och jag har ju tagit hand om hans barn nu i snart tio år nu så det är vi väl förtjänta av tycker jag ;) Appropå barn... Har hittat på en fantastisk ny bra rutin, Varje gång jag får barnbidraget in på mitt konto så ska jag köpa en flaska champagne! För att fira... att jag har fyra underbara barn, för att fira mig själv som förälder, för att fira att jag bor i Sverige med ett fantastiskt barnbidragssystem! Bra rutin va!?!? Vem har sagt att det måste vara trist med rutiner ;)

En bailys, en bra låt och så dra igång med städningen nu då!
och förresten... gud nåde alla er som är inne på min blogg (24st i dag) men som inte lämnar någon kommentar! Ge er till känna! Om jag är generös får ni också vara det...

Kommentarer
Postat av: Kristina H

Bra med rutiner...och barnbidragsystemet är fantastiskt!

2010-08-27 @ 06:35:45
Postat av: Inger

Att jag är en av dom som är in och kikar det vet du ju om eftersom jag lämnat kommentar men ibland har jag varit in flera gånger och sett på korten av mina fyra finfina barnbarn och deras föräldrar.Kram Inger

2010-08-27 @ 06:39:35
Postat av: Kristina H

Förstår att alla avsked är svåra. Jessica och hästen flyttade ned till Varberg i lördags och även om det är i Sverige 39 mil bort är det ändå ett avsked. Vet inte när hon kommer hem själv säger hon till jul. Det var svårt att komma till den sista kramen, tårarna rann på oss bägge.....sedan ännu svårare att komma hem till det tomma rummet...hon hade packat ned allt.



Förstår att alla "hejdå..." är tärande men snart är ni på väg till något nytt.... och Tures lagkamrater (och vi andra) är kvar i vår vardag. När ni kommer hem om ett år undrar jag hur mycket som har hänt här....om man tänker på hur mycket ni har varit med om.

Önskar er alla en bra flygtur

2010-08-27 @ 06:41:33
Postat av: Anonym

Hej Jenny, ja håller med- kommentera alla ni som smygläser :) Då känner man att man har kontakt!(vi får väl support-kommentera varandras jenny)

Är också trött på alla farväl och "vi ses om 2 år". Skönt att ha er där i samma situation!Hoppas ni har det skönt där i värmen o plaskar i poolen nu. kram Pernilla

2010-08-30 @ 18:27:16
Postat av: Pernilla

Hej Jenny, ja håller med- kommentera alla ni som smygläser :) Då känner man att man har kontakt!(vi får väl support-kommentera varandras jenny)

Är också trött på alla farväl och "vi ses om 2 år". Skönt att ha er där i samma situation!Hoppas ni har det skönt där i värmen o plaskar i poolen nu. kram Pernilla

2010-08-30 @ 18:27:58
Postat av: Maria

Din gamla danskompis följer dina steg. Fasciners av ditt liv och hoppas att du inte dömmer mitt. Kram

2010-09-06 @ 15:28:32
Postat av: Elisabet Eknor

Ett år går ju SÅ FORT o NI är ju alla tillsammans!!!

Kram igen!

2010-09-18 @ 18:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0