Att överleva

I morse när jag vaknade låg Tage och grät i sängen. Jag kommer att sakna katterna när vi åker härifrån sa han och låg och gosade med Miffo. Armand såg ut som ett frågetecken när Tage försökte förklara att han skulle ta hand om katterna ordentligt och gosa med dem när vi åker. Men Marie förstår. Jag berättade för Tage om kattungarna i Ihanja som var det bästa på hela min afrikaresa när jag var nio år.

 

Myra öppnar choklad!

I går var vi i Lomé. Uträttade ärenden med 6 barn i jordens varmaste väder. I dag är vi hemma. Dagen har kantats av att Mawuli och en annan kille i kvarteret var nere och tvättade sig i havet i morse men bara Mawuli kom upp. Den andra killen drunknade. Mawuli blev slagen. Fiskarna har fiskat intensivt hela dagen och deras sång har blandats med Abba från baren där vi säljer öl och mandelkaka. Vi har grävt upp en buske och tagit det lugnt. Barnen har öppnat fler paket från Sverige. Tack så mycket Sven och Christina och Sanna och Kerstin! Vi har ett paket kvar. Det har stått uppe i vårt skåp sedan vi kom hit. Det är en överlevnadslåda som vi skulle öppna när den behövdes. Än så länge har vi klarat oss bra. Men nu är det de varmaste dagarna i mannaminne. Puh. Får se om vi överlever. För en timme sedan fick de upp pojken i näten. Han blev 8 år.




Kommentarer
Postat av: Sanna

Ja älskar din blogg Jenny.

Läser den varje dag, vare sig det är några nya inlägg eller inte. När ja läst tänker ja alltid att ja ska skriva något tillbaka. Öppnar för att kommentera men sen kommer ja inte på något som passar.

Men när ett barn dör är det svårt att låta bli. 8 år är för tidigt. I sådana lägen hoppas jag att livet fortsätter efter döden och att han får det bra.

Och även om det är egoistiskt så hoppas ja att det inte var en nära vän till era barn.



Tänker på er!

2011-02-27 @ 21:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0