GARDERÅBEN

När hela husets barn och vuxna sjungande tågar in för att gratta Algot så är sängen tom så när som på en liten lapp; GARDERÅBEN, står det. Och i garderoben sitter födelsedagsbarnet och väntar på firandet.

Det är en lågmolnig dag. Trollsländorna cirklar i hundratal över trädgården och harmattan gör luften grusig. Allt är salt och sandigt och kalastårtan uppäten på en minut.
- Ja nu när min ögonfluss är borta har jag fått Öronfluss. Typiskt. Jag hör nästan ingenting, säger Myra och försöker skaka saltvattnet ur öronen. Poolpremiär idag och den bästa presenten Algot får är att vara helt själv i poolen först en lång stund utan andra barn. Han ligger på rygg och njuter länge.

Vi äter hamburgare till kvällsmat. Algot bränner tummen på en smällare, får en glasbit i foten och har ont i magen. Han drar med sig Bernard, Armand och Tage ner till Simon för att se film, Myra simmar i poolen i mörkret, Fifi, Mawuli och Ture spelar poker och jag och William sitter och halvsover vid bordet med varsin öl. Funderar på just ingenting. I riktigt Afrikatempo. Kanske gör vi inget mer alls i år. Eller kanske blir det barhäng och smällare och champagne. Vi får se...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej tredje ggr jag kommenterar det här inlägtgget får se om det fungerar. Är William i Togo har inte sett till honom .vilka konstiga ägg jag fick äcklig färg men väldigt goda kram Kerstin

2013-01-01 @ 15:06:35
Postat av: Bettan

GRATTISKRAM till Algot i efterskott!
KRAM KRAM KRAM

2013-01-04 @ 18:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0