På andra sidan surheten.

Amerikanska pannkakor, yoghurtvaniljgrädde, nykokt jordgubbssylt, nybakt rågbröd, nybakta mandelpepparkakor, kaffe med vispgrädde och grapefrukt. Det är svårt att få en togoles att gilla den svenska matkulturen men den här frukosten kunde inte ens Julien motstå. Fast den varken innehöll majsmjöl, peppar eller sodabi. C'est très bon!

Sol ute. Sjön ligger spegelblank. -Vi ska gå ut i det vackra vädret idag, ta lite sol och frisk luft. Julien tittar på mig som om jag vore galen. -Ute, varför? Det är kallt, säger han på svenska. Myra springer ner till morfar. Frukostrester i hela köket. Det kommer kompisar. Klockan blir lunch. Fortfarande frukost i hela köket. Mer kaffe. Saker som behöver göras i dag: städa hela huset, fixa ny mobil till Julien, gå ut, gå igenom barnens kläder,spela bandy med kurten, köpa present till snart 11-åring.

Tures önskelista :
Boll
Parfym
Tajta jeans
Vårjacka
iPod-touch
Resa till södra Europa
Dator
iPad

Skönt med en önskelista utan en enda plastbil eller lasersvärd. Jag städar på övervåningen. Förbannar alla leksaker. Förbannar barnens dåliga musiksmak som kommer från tre olika mobiler och en stereo. Håller på att bli lördagssur. Joggingskor på. En av de säkraste medicinerna mot surhet. Helt utan biverkningar. Jag frågar Julien om han ska med. Han ser på mig som om jag vore galen. Igen. Kanske är jag galen. Nåja, hellre galen än sur. Vi ses på andra sidan surheten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0