Utkast: Jun. 30, 2012

-jag går ut och klipper gräset, säger jag. - Då fixar jag lunch under tiden, säger Tage. Det blir lite rester och spagetti och så. Och så gör han det. Och ropar på oss andra när maten är klar och bordet dukad och det blir friterad kyckling och tomatsås och spagetti. Sån är Tage.  Igår skjutsade vi Julien till Arlanda. Han vinkade och försvann med turkish airlines mitt i natten. Idag åkte Magda tillbaka till Göteborg. Hur ska det bli nu? Efter ett halvår med olika inneboende och dans högt och lågt är vi nu bara mamma, pappa, barn- sex personer i huset. Trummorna är förpassade till förrådet och Myra har fått tillbaks sitt rum. Vem ska nu spela afropop i bilen och ha getskinn i blöt i badkaret? Vem ska ta slut på allt socker och all sprit och stå och titta på när jag städar? Vem ska påminna mig om lunchlådan, prata franska med barnen och dansa i vardagsrummet? Ingen. Vi kommer hem vid två. Kvart i sex är vi uppe och bakar. Det är brödcykel idag. När klockan är åtta blandas lukten av nybakat bröd med doften av nymalda kakaobönor. Tage cyklar iväg med morotsbröd och rågbröd och en liten kattunge som heter Åke kommer ut i köket och jamar. Solen tittar fram. Visserligen har jag lite kvar som måste göras på jobbet men ett uns av semesterkänsla infinner sig.  Jag och Tage sover middag. Ture drar med Fanny till Peace & Love och vi andra ringer alla kompisar och åker sedan med sex barn mot Örebro för att se Ice Age 4. Semesterfria.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan tänka mig att titta på när du städar.
Han är suverän pojken med mandelögonen.
Kraaam

2012-06-30 @ 20:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0