Händelserik

En händelserik dag. Först håller jag på och kliva på en snigel på väg till dagis men till Myras stora lättnad missar jag den med en minimeter. Innan det hade jag somnat om lite för länge och missat både joggingturen och bröden på jäsning. På jobbet häller jag the i hela köket, svär tre gånger på samma möte och lyckades inte med att pricka av en enda ynka grej på dagens 23 punkter långa att-göra-lista. En bedrift i sig. Cyklar sedan i karavan med myra i cykelkärra, sex pojkar på cykel och Julien på flakmoppe ner till Järleån. Vi är taggade på grillmys med Algots klass men istället blir det tre timmars skallgång efter två små pojkar längs ån med fullt pådrag från räddningstjänst, föräldrar och journalister. När välbehållna pojkar till slut ätit grillad korv kör Julien i diket med flakmoppen. Sen rensar vi trädgårdslandet från all valmo och så är den händelserika dagen slut. Tilläggas bör att vi kommit upp till 20 klistermärken för att få en sommarboll på Statoil. Händelserik dag på alla sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0