Laga byxor

Torsdag
Åker på snöiga vägar över skogarna i en gammal schysst volvo med chaufför, kanelbullar och statoilkaffe. Vad mer kan man begära? Kulturgruppsmöte i Karlstad. Falaffelrulle till lunch. eftermiddag på kontoret. Stoutens dag på bishops med Roger. Sedan vredens druvor på Örebro teater. Snön gnistrar. Klockan är halv tolv när jag kommer hem. Byter däck men orkar inte laga mina jeans som har hål i baken. Det får vänta tills i morgon.

Ligger i sängen och reducerar relationer till det essentiella. Män vill bara ha god mat, mycket sex och så lite samhörighet. Precis som kvinnor. Eller som de sjunger i vredens druvor; vill arbeta, vill äta, vill bli fulla, vill ligga med varann. Enda skillnaden på män och kvinnor är väl att kvinnor gillar att byta däck mitt i natten.

Lördag
Nu töar snön bort. Jag springer i snöslasket. Gunnar eldar upp spegeldörrar ute på gården för andra veckan i rad. Myra och Ture leker arga leken medan jag äter lördagsgodis. Algot är på övervåningen och färgsorterar allt lego sen två timmar tillbaka.

På kontoret. Begraver kaffeskopan längst ner i kaffeburken. Ett inställt möte och ett värdelöst möte. Onödigt att åka in till Örebro en lördagseftermiddag för det när jag kunde varit hemma och lagat kläder. Går på skyfall med mina två stora söta pojkar. Det är mysigt.

Söndag
Regn och åter regn. De spillror av krukväxter som finns kvar är vattnade. Några kanske klarar sig. Potatismos på iphonen och lingonsylten är slut. Barnen har badat i Svens bubbelbad och fars dag är firad med tårta och gravljus.

22.45 all tvätt är tvättad, vikt och inlagd i garderoberna. Twice in a lifetime. Bara ett par trasiga jeans ligger kvar på tvättstugebänken.

Bra saker i livet:
Någon att älska
Någon som älskar en
Mat för dagen
Hopp
Frisk kropp
Barn
Familj
Stabil ekonomi
Sex & passion
Behövas/Något att göra
Uppskattning
Vänner
Hela byxor

Vem har tretton rätt. Man kan inte få allt! Får man ihop fyra-fem rätt får man väl vara nöjd. Och vad känns viktigast då.

Om man har hål i byxorna får man lov att ha anständiga trosor.

Måndag
Roger köper en krokofant åt mig på snusaffären. Det kallar jag en riktig jobbarkompis. Inte krokofanten alltså utan Roger.

Kommer hem sent från styrelsemöte. Det är risgrynsgröt till kvällsmat. Lite fastbränd risgrynsgröt. Dessutom är den slut. Det gör inte så mycket. Jag har ändå ätit fil till lunch, en krokofant till fika och ostmackor och kaffe på styrelsemötet. Lite popcorn och ett glas vin på det här så mår jag tipp-topp.

Lyssnar på julmusik på radion. Jul. Barnen gör metervis med önskelistor. Jag önskar mig ett par nya snygga jeans och lite sol.

Till Mamma: Om Myra får en enda rosa klänning till så kommer du få den prinsessigaste gräddbakelseklänning som världen skådat i julklapp som du sen måste ha varje dag på jobbet! Så det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0