Det här med demokrati

 

Tanken:  Jag har en ny grym idé på ett träningsupplägg!

 

Kroppen: Åh nej…

 

Tanken: Jo alltså, vi kör hela veckans träning på måndagarna den här terminen.

 

Kroppen: Va?!?

 

Tanken: Jo vi kör alla pass på måndagen och sen är vi helt fria att bara träna om vi vill resten av veckan. Skitbra när det är kvällsjobb och skjutsa ungar och resdagar och så.

 

Kroppen: Skitbra? Nu har du väl ändå tänkt lite tokigt...

 

Tanken: Alltså först tänkte jag ”morning bake run”, bara en kortis medan brödet jäser på morgonen, sen blir det lunchträning och så danskurs tidig kväll och sist ett boxpass.

 

Kroppen; Va!?!?

 

Tanken: Och sen om vi inte fått nog så kan vi springa hem efter det.

 

Kroppen: Hallå, du är fyrtio, inte tjugo.

 

Tanken:  DU är fyrtio, inte jag.

 

Kroppen:  Alltså... Jag kommer vägra!

 

Tanken: Det kommer du inte alls, jag känner dig.

 

Kroppen: Jag kommer vägra!

 

Tanken: Inte heller. Och på tisdagar när du kliver ur sängen och känner stelheten kommer du vara så himla nöjd!

 

Kroppen: Du kommer vara nöjd. Jag kommer vara… stel.

 

Tanken: Bra. Då bestämmer vi det.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0