Godmorgon!


Söndag morgon. Så här ser det ut när hela familjen sitter i stora sängen och ser på morgontv/sover. Jag har gjort två åkerbylimpor som står i ugnen och börjar lukta gott.
Igår var jag och Myra på verksamhetskonferens. Här är vår svit med kök, vardagsrum och allt.

Josephine (Tures syster) har åkt härifrån hastig och lustigt i torsdags kväll. Basile tog med henne till Örebro efter att hon fått besked om att hon inte kunde få mer än 3 mån uppehållstillstånd för besök till. Hon valde att åka till Montpellier för att läsa istället. Nu gick tydligen inte det och hon är kvar i Örebro och ska söka Karlskoga folkhögskola till våren. Innan dess ska hon vara i Stockholm har hon tänkt. Hon har ledsnat på familjelivet på landet... Jag tycker att det är synd för Tures skull och för att hon lär sig mycket mindre svenska när hon bor hos afrikanerna. Smatidigt förstår jag att det är väldigt krävande att bo här och vara helt i den här svenska miljön där man tar lika mycket hänsyn till småbarnen, bara äter godis på lördagar och inte pratar Ewe eller dricker cola till maten.


Tures solros som han ställt in i hallen för att den inte ska blåsa omkull i höstvindarna.


Här är vår nya fina bänkskiva i köket gjord i ett stycke!

Här är kaklet i vårt nya badrum


Kommentarer
Postat av: Siv

Sååååååååååååååååååååååååå vackert allt blir o rejält som alltid när MIN STOREbror gör grejer - precis som när DIN Pappa gör dom!!!!!!!!!!
Kram Siv

2007-10-13 @ 20:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0