Hemmapappans ratatouille

Hel dags jobb.
när jag kommer hem har familjen ätit. Det är undanplockat och står ris och rattatouille på spisen.
Algot är nybadad och alla barnen hoppar i soffan. William har gjort en äppelkaka som vi ska äta när jag kommit hem. Han har satt på kaffe. Sedan åker han i väg för att städa på skolan. När jag ska lägga Myra beordrar jag de tre största barnen att ta med sig varsin bok och gå upp och lägga sig i sina sängar. Jag går in i vårt rum med Myra och välling. Efter tio minuter kommer Algot dyblöt in och viskar -Jag får vara ute i regnet? Ja en liten stund säger jag. Han smyger ut igen. Jag hör hur han är i köket och drar fram en pall. Sen kommer han in och viskar -Det bara är en liten bit kvar av pajen. Ja den är till pappa svarar jag. Han går ut igen. När han kommer in låtsas jag sova för att Myra ska somna. Han viskar -Du rävar lite gjann för ska sova. Blunda är sova. Jag fortsätter att "räva" och jag hör hur Algot i smyg delar ett äpple med Myra under täcket. De tar en tugga var.
Nu ska jag väcka William och höra hur det gått med inskolningen i dag.






Kommentarer
Postat av: Siv

Så ljuvligt det har varit på Rossö

Kraaaam

2008-08-14 @ 21:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0