Revben och krokogriller


Så här går det till hos oss framåt ett på natten. Jag har suttit och jobbat vid datorn med en ansökan. Samtidigt har jag laddat ner alla bilder ur kameran och vridit rätt dem. William städar. Vi bestämmer oss för att gå och sova. Jag dushar och William börjar blogga och tänker lägga ut bilderna som jag tog av honom när vi styckade Älg i måndags. Jag blir sur och tycker att jag borde få lägga ut dem först eftersom det var min tanke. William sparar sitt inlägg utan att lägga ut dem. Vi går och lägger oss i dubbelsängen med Myra mellan oss. I dag ska vi gå och lägga oss tidigare.

I dag har det snöat hela dagen. Det är vinter. Barnen (Tage, Algot, Ida och Moa) har gjort tio snöbollar, över en meter höga och gjort en mur av dem mot inkräktare som kommer och landar med helikopter på taket och stjäl alla pengar. Algot och jag gjorde två fina snölyktor. Algot älskar att äta snö. Han satt tankfull och sa: Himlen slänger ner god mat! Jag sa inte att det kanske är någon katt som kissat i snön. Ida och Moa som åker till Nepal snart efterskänkte lite vackra utklädningsklänningar som Algot provade. Myra står själv nu, bara hon inte vet om det för då blir hon rädd. Hon badar i diskhon varje dag när William lagar mat. Ida, Moa och Tage lekte att Myra var en krokodil på ett zoo och stängde in henne i ett hörn med trådbackar och en fåtölj och gav henne lite kex att äta och några böcker och en bit blomkål. Ida och Moa trodde inte att det var sant när vi berättade att ingen i vår familj har någon allargi mot något. Vi pratade om att det finns de som säger att om tio år kan man odla biffar från stamceller i laboratorium. Är det djur man äter då. I dag var Tage inte vegetarian men i morgon är han det igen säger han, fast inte om vi gör köttbullar.

Algots rum börjar bli klart! (Kommer bilder snart) Det blev fint. Inger har varit här och tapetserat. Det var bra att hon kom för vi fick koncentrera oss på att göra klart där och inte dutta lite av varje. nu ska vi börja med Tures rum. Först har vi att göra ett tag med att rensa ut allt som står där= mycket! Sen ska vi riva en vägg. Sedan kommer Skoglund och hjälper oss några dagar att regla upp nya väggar och göra grunden i nya badrummet här uppe!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kom just från Williams blogg men din var ju ännu mer informativ om hur dagen med tremänningarna egentligen var- tur att det finns bloggar :)
Krokodilen Myra kan mycké som inte John kan har vi fått veta (men frågan är om hon kan få ner en barkbit i luftstrupen?) Vad skönt att tjejerna får umgås med lite allergifria, normala människor som ni- har alldeles för många onormala runt oss.

2008-02-03 @ 00:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0