Skapa din egen bild

Gissa hur det ser ut här hemma!  Här är förutsättningarna!
Jag och barnen är själva hemma
Klockan sex satt de tre stora vid datorn. Jag och Myra började baka lussebullsdeg. Vid halv sju sa jag åt dem att stänga av datorn. Ture började göra pepparkaksdeg. Tage skulle pynta adventsstaken. Algot hjälpte båda två samtidigt som han försökte skruva bort stickproppen på den julstjärna han och jag  "smällde" igår. Tage hade in all mossa och när han var klar med adventsstaken var det mossa kvar som han skulle bygga ett tomtelandskap av på ett fat med pinnar och bark som hämtades in från gården... Ture skulle göra dubbel sats pepparkaksdeg och det fick inte plats i assistenten. Oj vad den flög! Myra diskade och åt lussebullsdeg. Någonstans där fick alla barn mackor. Jag rensade ur gammal mat ur kylen. Sedan började de rulla lussebullar. Ture gjorde "Darth Vader" av lussedeg och Algot gjorde en bebissnigel och en pappasnigel som hade hittat en skattkista. Jag och Myra gick och lånade russin medan de gjorde färdigt. Alla barn duschade med olika resultat. Medan jag penslade några bullar begravde Myra snigelfamiljen och Darth Vader i vetemjöl. Tage dammsög lite mossa och lego och vetemjöl. William ringde och sa att han sover på sjukhuset (Det var mer än en vecka sedan han sov hemma). Sen har vi hunnit satt ner vå utegran som vi tog i går också och klätt den med en lånad ljusslinga eftersom våran var glapp. Tage har även planterat en "adventstall" som han tog för tre veckor sedan.

Jag lägger ödslar inte tid på att lägga ut någon bild utan börjar röja i stället.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Inger

Bild eller ej! Med din "målande" beskrivning ser jag allt framför mej. Med mina ögon (inte en uttröttad mammas)ser det ut som julstämning. Dock med ett litet inslag av KAOS. Kramar till er alla.

2008-11-30 @ 08:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0